Brud & Gom - Alt til dig og jeres bryllupBrud & Gom ApS - Danmarks nye bryllupsportal :: Where dreams come alive
Forside Bryllups forum Beauty sektion Alt for gommen Annoncør info Kontakt - Om Brud & Gom
Velkommen Gæst Søg | Aktive indlæg | Log ind | Registrering

[Tag as favorite]
Familiernes trang til at hjælpe og komme med gode råd.
cindyJ
#1 Skrevet : Thursday, April 15, 2010 12:45:17 PM

Rank: Advanced Member

Medals:

Gruppe: Registered
By: 2720 Vanløse

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
Jeg skal som tidligere skrevet giftes til september, og glæder mig ustyrligt. Men fra dag 1, hvor familiener fik den gode nyhed, har de alle forskellige meninger, holdninger til traditioner, vil hjælpe med alt og sætter spørgsmålstegn til mange ting.

Jeg er mægtig glad for, at de vil involvere sig i vores lykke og kommende bryllupsdag - det skal der ikke herske tvivl om. MEN - hvordan siger man fra på en pæn måde, når det bare er ved at koge over med interesse/spørgsmål/indblanden/gode råd/negative holdninger?

Er der andre der har ligeså interesserede familier som mig? :-)
voresbryllup
#2 Skrevet : Thursday, April 15, 2010 3:56:12 PM

Medals:

By: Ribe

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
JAAAAAA..

Min svigerfamilie er meget med i det hele. Det er lige så man kan få grå hår i hovedet engang imellem.Blushing

Jeg har desværre heller ikke fundet den gyldne måde at få sagt på en pæn måde at sige fraBlushing
Ludvig
#3 Skrevet : Thursday, April 29, 2010 5:02:20 PM

Medals:

By: Trørød

Hejsa...
Sikke et problem... Træls at det skal ødelægge forventningens glæde. Jeg tror du bliver nød til at være ærlig... Tænk på at du skal leve med dem resten af dit liv. Hvis du ikke kan være ærelig nu, hvordan skal det så ikke gå, hvis de fx tager jeres (eventuelt kommende) børn med ud på en tur/oplevelse/ser en vild film med dem, som du bestemt ikke mener de skulle have haft/prøvet/set. Jeg kan godt forstå at du er bange for at såre dem, men du skal ikke finde dig i alt. Prøv at få det sagt på en pæn måde og pak det måske lidt ind, alla:

Jeg er meget taknemlig for jeres hjælp.. Men jeg vil meget gerne at dele af festen forbliver en overraskelse for vores gæster. Derfor vil jeg værdsætte hvis i ikke blandede jer i denne del.Knus Ludvig. Håber det kunne hjælpe... :-)
Frittefrej
#4 Skrevet : Wednesday, May 05, 2010 12:05:39 PM

Medals:

By: Ishøj

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
ja du bliver nok nød til at være ærlig, når de ikke er sådan, at de siger "du siger bare til, hvis du skal have hjælp til noget"... Sådan er mine forældre, hvilket jeg synes er rigtig dejligt ;-)
cindyJ
#5 Skrevet : Thursday, May 06, 2010 9:18:01 AM

Medals:

By: 2720 Vanløse

Tak folkens. :-) Det er også blevet bedre siden sidst. Måske min stilhed har givet dem et indtryk af, at jeg nok skal sige til, når jeg har behov for hjælp, gode råd eller andet. Men det er svært ikke at såre nogen, når de er så passioneret omkring vores bryllup.
voresbryllup
#6 Skrevet : Thursday, May 06, 2010 7:43:03 PM

Medals:

By: Ribe

Vi har lige blevet færdig med vores invitationer, vi valgte at lave dem lidt sjove, for at vise at det ikke er en super fin fest, selvfølgelig skal man komme i fin tøj, og det bliver holdt som man plejer at holde et bryllup. - Men bare ikke for fint.(håber I ved hvad jeg mener).Men tilbage til invitaionen, den fik vores forældre med det sammen, mine forældre syntes det var lidt sjov og godt fundt på, meeen svigerfar rynkede bare på næsen og sagde "nå, hvorfor har i lavet det sådan!" Ej altså, det bestemmer vi vel selv!Flapper
Frittefrej
#7 Skrevet : Thursday, May 06, 2010 7:58:45 PM

Medals:

By: Ishøj

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
haha ja.... Svigerfar er vist bare gammeldags ;-) Bare sig, at han ikke er med på moden (at man gør, hvad man selv synes ;-))
Christina
#8 Skrevet : Friday, July 23, 2010 12:39:05 PM

Rank: Newbie

Medals:

By: Kbh

Vi valgte ikke at sige en lyd til nogen om at vi skulle giftes - alle, inkl. familien fik altså først beskeden da de stod med invitationen i hånden. Det betyder så at alt omkring tid og sted og de overordnede rammer er lagt fast af os selv, og står ikke til at ændre. Så behøver man ikke sige fra :)

Nu hvor katten er ude af sækken er der selvfølgelig en hel masse input særligt fra familien, men vi er bare glade for al den hjælp vi kan få.

Hvad jeg til gengæld godt kan blive ret træt af er særligt en enkelt veninde som hele tiden spørger hvordan vi har tænkt os med ditten og datten. Det kan godt være det bare er nysgerrighed, men jeg gider ikke at vores bryllup ender med at være en film, de fleste har set før premieren. Så det arbejder jeg lidt på at få sagt på en pæn måde.

Næste gang nogen spørger: hvad gør du med kjolen? må jeg nok svare at jeg regner med at tage den på.

Christina
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest
[Tag as favorite]
Hop til Forum  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.